01. oktobar 2024.
Članice Mreže Globalnog dogovora Srbija okupile su se na septembarskom sastanku Radne grupe za Ciljeve održivog razvoja, koji je održan 25. septembra u prostorijama kompanije Hemofarm,. U prvom delu sastanka predstavljen je četvrti Izveštaj u ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja do 2030. godine u Republici Srbiji za 2023. godinu, koji je pripemio Republički zavod za statistiku, dok su u drugom delu sastanka predstavnici poslovnog sektora diskutovali o načinima na koje mogu doprineti ostvarenju Agende 2030.
Vladica Janković, iz Grupe za Ciljeve održivog razvoja, detaljno je predstavio rezultate četvrtog po redu Izveštaja koji su prof. dr Marija Babović i Republički zavod za statistiku priredili uz podršku vlada Švajcarske, Nemačke i Ujedinjenih nacija u Srbiji. Ove godine izveštaj prati 135 od ukupnih 248 globalnih indikatora, što predstavlja porast od 12 indikatora u odnosu na prethodni izveštaj. Od toga 49,7% pokazuje pozitivan trend ka ispunjenju Ciljeva.
Nakon predstavljenog izveštaja, Ivona Gvozdenović, projektna menadžerka, iz Ana i Vlade Divac Fondacije, predstavila je socijalni stub Platforme “Održivi razvoj za sve”, naglašavajući važnost društvenog aspekta ESG koncepta.
U drugom delu sastanka, održana je panel diskusija “Kako naše članice doprinose ostvarivanju Ciljeva održivog razvoja”, na kome su predstavnici i predstavnice četiri kompanije članice, diskutovale o globalnim, ali i pitanjima i akcijama koje sprovode kako bi povećali uticaj na lokalnu zajednicu. Podelili su svoje uvide o prioritetima, sprovedenim inicijativama, usklađivanju poslovanja sa evropskim regulativama, ali i izazovima sa kojima se suočavaju u sprovođenju strategija održivog poslovanja.
Panel je moderirala Tijana Janković, izvršna direktorka Mreže Globalnog dogovora Srbije, dok su njeni sagovornici bili Jelena Poleksić, specijalistkinja za ESG iz kompanije Mercator S, Vedran Ivanković, rukovodilac odseka za komunikacije Raiffeisen banke, Marko Nikolić, direktor marketinga i poslovnog razvoja firme Ribella Foods i Irena Petrović, direktorka WMG fondacije.
Jelena Poleksić istakla je kako je Mercator S postao zeleni trgovački lanac koji koristi električnu energiju Elektroprivrede Srbije, koja je u potpunosti dobijena iz obnovljivih izvora. Ona je podsetila i na kompostiranje, incijativu koju je kompanija Mercator S pokrenula u svoja tri vodeća maloprodajna lanca IDEA, RODA i MERCATOR, sa ciljem da smanji otpad hrane.
"Važno je svakodnevno komunicirati sa zaposlenima i konstantno kod njih podizati svest o održivosti", rekao je Vedran Ivanković, i dodao kako Raiffeisen banka posvećuje pažnju podsticanju održive korporativne kulture kroz brojne radionice sa zaposlenima, uz sve druge ESG aktivnosti banke, poput osnivanja investicionih fondova koji ulažu u kompanije koje vode računa o zaštiti životne sredine i upotrebe platnih kartica od recikliranog PVC-a.
Ribella Foods, najpoznatija po svom humusu, jednako je uspešna i na polju održivosti. Njihova fabrika u Bačkom Jarku, prečišćava otpadnu vodu koju vraća u prirodu, a nedavno su izgradili i svoju solarnu elektranu.
Irena Petrović, direktorka WMG fondacije govorila je o ulozi medija u promociji održivog poslovanja. Naglasila je da su informisanje i edukacija javnosti, kako kroz medijsko izveštavanje, tako i kroz organizaciju konferencija i okupljanje poslovne zajednica, jedan od pravaca. Drugi pravac su konkretne promene, koje Wireless Media Group nastoji da sprovede kroz projekte poput “Održiva budućnost", "Prevencija kao garancija" i “Zasadi drvo”.